han-yvonne-andalusie-marokko.reismee.nl

Marakesh 09-11-2009

Marakesh 09-11-2009

Vandaag op pad voor een stads tour door Marakesh. Eerst hebben we een park voor een moskee bezocht, de moskee zelf mochten we niet in. Hierna naar het koninklijk paleis met de koningsgraven, en het huis van een minister bekeken, die 4 vrouwen bezat en 24 concubines. De stad heeft een muur van 90km lang en er staan 180.000 palmbomen. Als je zo'n palmboom omhakt kost dat je € 1000,- boete. Later hebben we de medina bezocht en een stukje van een joodse wijk. 's middags geluncht in het centrum van Marakesh, en daarna door de soukh gelopen. Dit is een wirwar van allemaal kleine straatjes met heel veel kleine winkeltjes. Er is ook veel metaal bewerking te zien daar. Veel werk plaatsjes zijn gewoon tussen de winkels in. We hebben ook nog een kruiden winkel bezocht, waar we een demonstratie en uitleg kregen over de werking van verschillende kruiden. Er was ook tijd om iets te kopen.

Later hadden we wat vrije tijd om zelf te winkelen. Overal muziek, slangenbezweerders, apen en verkopers op straat.